Wydawca treści

Tymczasowy profil zaufany

Ministerstwo Cyfryzacji uruchomilo na czas pandemii  możliwość założenia tymczasowego profilu zaufanego może zostać on potwierdzony poprzez rozmowę wideo z urzędnikiem Ministerstwa Cyfryzacji.

Usługa dedykowana jest przede wszystkim osobom, które chciałyby potwierdzić profil zaufany przez Internet, jednak nie korzystają z bankowości elektronicznej lub bank, z którego usług korzystają, nie jest dostawcą tożsamości profilu zaufanego.
 

Tymczasowy profil zaufany będzie ważny przez 3 miesiące. Jeśli ważność Twojego tymczasowego PZ dobiegnie końca, złóż wniosek o zwykły profil zaufany.

Informacje dotyczące tymczasowego profilu zaufanego - tutaj.

Wniosek o tymczasowy profil zaufany dostępny jest pod adresem:
https://moj.gov.pl/uslugi/engine/ng/index?xFormsAppName=TymczasowyProfilZaufany. Należy wypełnić wszystkie obowiązkowe pola formularza rejestrującego. Od momentu złożenia wniosku w ciągu kilku dni urzędnik zadzwoni i zaprosi wnioskującego do rozmowy wideo.

Do przeprowadzenia rozmowy niezbędne są: urządzenie, które posiada kamerę i mikrofon – na przykład telefon, tablet, laptop oraz zainstalowane aplikacje tj.: Skype lub Microsoft Teams.


Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji